08 March 2009

kenape aku pindh uitm erk???


so many times people around me asyik dok tny kenapa move to uitm penang from uitm shah alam?? aku pon dh x larat nk menjawab laa.. ade yg aku jawab.. saje2 cr pengalaman.. ade aku jawab pakwe aku kt sini.. ade aku jawab parent soh... huh~~ wtv la people wanna assume just do so.. aku x kesah tp ape yg psti aku sorg je taw nape aku pindh sini... even epol pon xpasti npe.. guys! please dont ask me why im moving ok! i wont tell anyone!

aku telah berpindh pada 7 january 2009.. sempat gak laa jadi dak uitm shah alam selama 1 sem 1 minggu... ok la tuh.. aku pon telah mengumpul sebanyak mungkin memory memory indah pahit masam manis kelat dan sebagainya.. aku bahagia gile kt sana.. selamat tinggl shah alam.. kalau life aku pnjag,umo x pendek n kalau ade rezeki aku sambung la degree aku kt uitm shah alam.. insyallah...
mariska harigate~~~
so uitm penang..the story begin...
pada tanggal 6 january aku menerima keputusan bahawa tawaran aku untuk menukarkan kampus ke kampus cwngn pulau pinang bejaya.. time tu klass bel. miss zurina.. aku pon pg ah jumpe penolong dekan name ape aku pon dh lupe laa.. die kate aku boleh laa siap2 mendaftar disana esok.. hari tu gak aku ngn aisha gi cr tiket malam tu aku blah sorg2 aku.. ketakutan melanda bila aku tgk xde penumpang lain dalam bas tu selain aku je.. kiranya 2 driver dan aku seorang penumpang.. mase tu tuhan je taw betapa takutnye aku.. mmg la aku igt aku naik sorg kt shah alam then ade lagi naik kt klang.. pastu bile die benti kt klang xde sape naik bai.. bapak takut... aku pon tringt sume org2 tersyg.. aku kol mak soh die buat semayang hajat la ape la.. sume laa.. on call mmg x benti ah.. tkt pun ye psl.. tutup mata pon x.. gile aku mengantuk tuhan je taw.. then alhamdulilah.. aku selamat sampai di stesen bas butterwoth..

sampai2 je aku di situ aku nmpk satu kelibat berbadan gemok gedempol tengah menunggu untuk menerkam mangsanye.. hehehe epul dtg amek aku la! hek** aku tersenyum puas kerana org yg paling aku syg dekat dengan aku skang.. walaupon pada hakikatnye aku mmg xske berpisah ngn kwn2, soulmate aku n sume2...cinta telah membutakan pintu hati ku(pergh ayat kaw!!!)

so hari pendaftaran aku di uitm penang segalanya berjalan dengan lancar sekali sbb hep hea kolej sume dekat2 je.. x mcm uitm shah alam.. dan dengan bantuan epul aku berjaya melakukan semua pendftaran tuh.. then tibalah waktu aku nk pg jumpa PA utk klass aku.. mase aku br nk masuk tu aku terjumpa 2 org rakan br ku ini.. tibe2 ade sorg ckp " eyh, u ni reen ke??" astapek!! mne plak mamat ni knl aku?? aku br samapi deh.. rupenye2 mereka ni kwn2 irfan.. irfan dgn pantasnye telah menyebarkan berita kedatangan aku..ank mami betui! mcm puteri santubong nk dtg plak! mereka ni ialah fofo dan zakiman... mereka telah menjadi kwan aku sekarang.. n mase tu fofo ckp.. masuk la group b2.. sng sket skali ngn kitorg... aku pon bile dh jumpa member ape lagi.. grab the chance bebeh!! aku ske kwn ngn dorg!!

keesokan harinye bermula lah kisah aku sebagai pelajar uitm penang.. 3 ari lepas tu aku kena saman sbb mengikut kertas saman tu die tulis baju singkat dan terdedh di dada.. aduyai.. br 3 ari kt sini dh kene.. malang la nasib kaw arina!! xpela.. saya budak baru la pkcik! maafkanla saya.. saya janji saya pakai jubah lepas nih! heh! wtf** benci la aku! so now.. from my view la kan.. dak klas aku skang ni ske sgt blaja.. skema lah.. heh~~ xpela bgsla tuh kan.. leh tumpang sekaki..

so i hope theres no prob ke ape2 pon kt sini.. pasal geng ke member ke ape ke.. lek ah lu..
xde kemane pon sume tuh.. yes i do need frens tp aku x kesa sbb aku sendiri yg buat keputusan untuk pindh. xde sape pon suruh aku.. so aku kena terima ape pon halangan yg dtg.. dan aku just berharap agar kwn2 aku berdoa agar aku berjaya.. ade rezeki kita jumpa lagi.. okeyh bebeh!

p/s.. wahai kwn2 baruku.. ketahuila, reen mmg seorg yg gile.. cume skang ni x tunjuk
langsung kegilaan aku ini kerana kita semua manusia biasa.. kutuk2, gosip2 . caci maki..
itu normal! tp.. aku?? x kesa... as long x kacaw idup aku.. tp.. jgn sampai aku........................=)

1 comment:

Anonymous said...

aahahha!
pe r ko reen??
bese ar aku..
lg laju dr streamyx!!